Asahi se așteaptă ca achiziția să fie finalizată în prima parte a lui 2017, și își poziționează business-ul de peste hotare ca un motor de creștere, în condițiile în care a devenit un jucător de talie mondială, potrivit unui anunț de marți al companiei din Tokyo, scrie Ziarul Financiar.
Afacerea va consolida poziția pe piața europeană, după ce cea mai mare berărie din Japonia a acceptat să plătească 2,55 miliarde de euro pentru Peroni și Grolsch de la AB InBev la începutul acestui an. Pentru AB InBev, dezinvestiția o aduce mai aproape de targetul angajamentelor antitrust care i-au permis achiziția SABMiller pentru 100 de miliarde de dolari.
Acțiunile Asahi au scăzut cu 6,4% marți, cea mai mare scădere de pe 24 iunie.
SAB Miller este în prezent al treilea cel mai mare berar din Europa de Est, cu o cotă de piață de circa 15%, conform Euromonitor, în timp ce AB InBev are o cotă de piață de 7,9%, scrie The Wall Street Journal.
Potențiala vânzare anunțată astăzi include și brandurile poloneze Tyskie și Lech, berea Dreher din Ungaria sau brandul românesc Ursus. Estul Europei nu a fost niciodată un focus major pentru AB InBev, iar posibila vânzare este menită să aducă circumstanțe atenuante îngrijorărilor pe care le-ar putea avea Comisia Europeană privind tranzacția care așteaptă ultimele aprobări.
În România, SAB Miller este prezent prin Ursus Breweries, care are în portofoliu branduri precum Ursus, Peroni, Ciucaș sau Timișoreana și trei fabrici, la Brașov, Timișoara și Buzău. Compania Ursus Breweries este deținută de SAB Miller de circa două decenii și a ajuns anul trecut la afaceri de 1,4 mld. lei (peste 310 mil. euro).